MobileMed - Rehabilitacja i fizjoterapia z dojazdem

Wizyty w godzinach : 7:30 - 20:00
Kontakt : + 48 604 999 555

Crossfit – czy wiesz że?

Crossfit – czy wiesz że?

 

 Crossfit – czy wiesz że?

  • Crossfit powstał w Stanach Zjednoczonych w latach 90 – tych
  • Twórca crossfitu jest Kalifornijczyk – Greg Glassman
  • W USA trening Crossfit jest częścią szkolenia policji, marines,strażaków i żołnierzy amerykańskich.

  • Greg Glassman założył wraz z żoną firmę o nazwie CrossFit Inc.
  • Firma zajmuje się sprzedażą zestawów ćwiczeń wymyślnych przez Glassmana oraz akredytacją siłowni i klubów fitness w Stanach Zjednoczonych oraz na całym świecie
  • W Stanach Zjednoczonych na zakup programu CrossFit i możliwość posługiwania się tą nazwą zdecydowało się ok. 5000 siłowni i klubów fitness
  • Cena akredytacji to ok. 3 tysiące dolarów rocznie
  • W Polsce na zakup akredytacji zdecydowało się 13 klubów

 

Crossfit – trening

 

  • Ćwiczenia Crossfit mają charakter intensywnych ćwiczeń funkcjonalnych
  • Aktywność fizyczna wykonywana przez ćwiczących angażuje wiele grup mięśniowych podczas każdego ćwiczenia ( a nie jak na siłowni jedynie wybrany mięsień, np. dwugłowy)
  • Czas optymalnego treningu to ok. godziny
  • Części składowe treningu crossfit to :rozgrzewka, rozciąganie, ćwiczenia główne (workout)
  • Sam workout trwa zazwyczaj ok 20 – 30 minut
  • Crossfit ćwiczy aż 10 cech motorycznych wyodrębnionych przez fizjologów sportowych (m. in. siłę, szybkość, koordynację ruchową, wytrzymałość)
  • Trening crossfit jest wszechstronny, może wykonywać go każdy – od amatora po profesjonalnego sportowca
  • Do ćwiczeń głównych należą m.in. bieg, skoki na skakance, jazda na rowerze, pompki, podnoszenie na drążku, podnoszenie ciężarów, podskoki, brzuszki, wiosłowanie, pływanie, sprint, skoki i zeskoki ze skrzyni

    Jedną z kluczowych zasad crossfitu jest: po pierwsze nauczyć prawidłowej techniki wykonania ćwiczenia, dopiero następnie zwiększać obciążenia treningowe

  • Prawidłowa technika wykonania ćwiczenia minimalizuje ryzyko powstania kontuzji – o którą przy maksymalnej intensywności ćwiczeń nietrudno
  • Ćwiczenia crossfit odbywają się najczęściej w grupach –  ma to wzmocnić motywację ćwiczących razem do pokonywania swoich słabości i większego wysiłku
  • Niewątpliwym atutem treningu crossfit jest praktycznie nieskończona ilość ćwiczeń do wykonania, oraz ich kombinacji, ćwiczący ma pewność, że nie będzie w nieskończoność powtarzał tych samych (zapewne) nudnych ćwiczeń
  • W treningu crossfit stosuje się metodę obwodową tzn. każdy trening składa się z kilku stacji (ćwiczeń) do wykonania bezpośrednio po sobie, każda seria to pokonanie wszystkich obwodów, ilość serii jest uzależniona od wydolności ćwiczącego
  • Przykładowy obwód: stacja 1 – 20 przysiadów

                                                    stacja 2 – 20 podskoków na skrzynię

                                                     stacja 3  – 20 pompek

                                                  stacja  4 – 20 podskoków na skakance

 

Trening ten ma także kilka wad:

  • stosunkowo duże ryzyko kontuzji przy nieprawidłowej technice ćwiczeń
  • możliwość przetrenowania (szczególnie na początkowym etapie ćwiczeń)
  • brak skuteczności treningu w przypadku złej techniki wykonywania ćwiczeń

 

 

Kilka słów o Crossfit od pomysłodawcy Grega Glassmana – FILM

Zamów wizytę
  • Anna

    trening crossfit należy do dość wymagających, ale równeiż przynoszących duze efekty. ćwiczeń wchodzących w skąłd treningu crossfit jest bardzo dużo i uzależnione sa od poziomu trudnosci. podsyłam przykąłdowy plan, gdyby komuś znudziły się zwykłe pompki :)http://bonavita.pl/crossfit-dla-poczatkujacych-zobacz-przykladowy-plan-treningowy Warto go wypróbować i przekonać sie na własnej skórze o jego efektywności 🙂