MobileMed - Rehabilitacja i fizjoterapia z dojazdem

Wizyty w godzinach : 7:30 - 20:00
Kontakt : + 48 604 999 555

Czas na relaks!

Czas na relaks!

Stres to czynnik niszczący nasze zdrowie i dobre samopoczucie. Długotrwały stres jest współodpowiedzialny za rozwój wielu chorób. Dlatego trzeba, ale też warto przeciwdziałać skutkom stresu zarówno bezpośrednio po jego wystąpieniu, jak też i w sposób długofalowy. Zrelaksować się i odstresować możesz zarówno w pracy (na relaks wystarczy przeznaczyć 5 minut), jak i w domu.  Oto skuteczne sposoby aby zrelaksować się, odprężyć i pomóc naszemu organizmowi zniwelować skutki stresu.

Jak zrelaksować się w pracy?

Stres w pracy dotyka każdego. Warto przeciwdziałać mu od razu, kiedy się pojawi i nie kumulować w sobie złych emocji związanych z nim. Nawet jeśli danego dnia nie stresujesz się, to warto raz na godzinę zrobić przerwę w pracy (5 minut) i wykorzystać ją na chwilę odprężenia. Podczas przerwy możesz zebrać siły i energię na dalszą część dnia i pracę, która na Ciebie czeka. Oto kilka prostych sposobów na skuteczny relaks w pracy.

Wypij zielona herbatę.  Zamień czerwone rumieńce złości na zielony napar w filiżance. Zaparz kubek zielonej herbaty, zrób sobie melisę, rumianek albo inny napar ziołowy na uspokojenie. Po pierwsze zawarte w tych płynach substancje pomogą Ci się zrelaksować, po drugie chwila oddechu na filiżankę płynu będzie doskonałym czasem na naładowanie akumulatorów.

Zjedz kostkę czekolady (gorzkiej) lub łyżeczkę miodu. Udowodniono, że już niewielka dawka słodyczy może ukoić Twoje nerwy. Gorzka czekolada reguluje ponadto poziom kortyzolu, czyli hormonu stresu, oraz zawiera magnez, który reguluje pracę układu nerwowego. Miód natomiast jest naturalnym antybiotykiem. Zawiera też związki działające na nasz mózg jak antydepresanty (obniżają poziom lęku oraz wpływają na polepszenie samopoczucia).

Zamknij oczy i weź kilka głębokich wdechów lub policz spokojnie do 10! Okazuje się, że nie jest to tylko zaklęcie życzeniowe, ale kilka głębokich wdechów naprawdę odpręża nas i relaksuje. Głębokie wdechy powodują, że do krwiobiegu trafia więcej tlenu, a tlen to „pożywienie” dla naszego mózgu. Nie bez powodu mówimy, że: ”muszę się dotlenić”. Warto zatem w sytuacji stresowej, kiedy chcemy się odprężyć czy zrelaksować, wziąć kilka głębokich oddechów i spokojnie policzyć do 10. Spróbuj! To naprawdę działa!

Tocz piłeczkę tenisową stopami. Myślisz, że masaż w pracy jest niemożliwy? Nic bardziej mylnego! Przynieś ze sobą piłeczkę tenisową i w czasie przerwy tocz ją stopami (na zmianę) do przodu i do tyłu wywierając na nią dość duży nacisk. Taki masaż stóp to wspaniały sposób na relaks i odprężenie.

Poszukaj zieleni za oknem i skup na niej swój wzrok. Koloroterapią leczy się różnorodne schorzenia. Spoglądając za okno na zielone drzewa, trawę czy krzewy pozwolimy na chwilę naszym oczom odpocząć od monitora, a ich zielony kolor dodatkowo ukoi nasze nerwy. Kolor zielony odpręża i pomaga się wyciszyć, likwiduje napięcie i pomaga przywrócić równowagę. Dobrym sposobem na chwilowy relaks jest również skupienie wzroku na przedmiocie oddalonym od nas o kilka metrów, po czym przeniesienie wzroku na przedmiocie oddalonym o kilkanaście centymetrów. Jest to wspaniała forma gimnastyki naszego oka.

 

Jaki relaks w domu?

Warto też w codziennym biegu znaleźć kilka chwil na relaks poza pracą. Poniżej kilka prostych, szybkich i nie wymagających dużych nakładów ani czasowych ani finansowych sposobów na chwilę relaksu i przyjemności w domu.

Weź ciepłą kąpiel. Bardzo dobrym sposobem na domową regenerację jest ciepła (nie gorąca) kąpiel. Temperatura wody powinna wynosić od 34 do 370 C.  Woda o wyższej temperaturze pobudzi układ nerwowy i krążenia co nie sprzyja regeneracji i odprężeniu. Możesz dodać do wody sole do kąpieli, olejki eteryczne czy wywary ziołowe. Dlaczego kąpiel? Ciepła woda pomaga rozluźnić i rozgrzać mięśnie, pomaga też zasnąć. Regeneracyjna kąpiel nie powinna trwać dłużej niż 10 -15 minut.

Wykonaj hydromasaż stóp. To stopy dźwigają ciężar naszego ciała przez cały dzień. Warto więc o nie zadbać myśląc o relaksie. Specjalne przenośne urządzenia do hydromasażu stóp znajdzie swoje miejsce w domu każdego z nas. Działanie wody połączone z masażem to niesamowite odprężenie zarówno dla samych stóp jak i całych kończyn dolnych.

Ruszaj się. Po całym dniu spędzonym w biurze, nic tak nie odpręża jak solidna dawka aktywności fizycznej. Oczywiście możesz wybrać się na rower, siłownię czy basen, ale ćwiczenia w domowym zaciszu, taniec do ulubionej muzyki, podskoki ze skakanką, ćwiczenia na dużej piłce gimnastycznej czy kręcenie hula-hop to również aktywności, dzięki którym wpadniesz w doskonały nastrój, a Twoje mięśnie zrelaksują się i odpoczną od pozycji siedzącej.

Zrób coś dla siebie. Każdy z nas ma ulubione aktywności i zajęcia które go odprężają i relaksują. Warto znaleźć na nie czas w codziennej gonitwie. Tak więc, kiedy wrócisz do domu po dniu ciężkiej i stresującej pracy, pozwól sobie na chwilę relaksu. Posłuchaj ulubionej muzyki, przeczytaj książkę, spotkaj się ze znajomymi, spędź trochę czasu ze swoim pupilem. Z innych ciekawych sposobów na domowy relaks polecamy układanie puzzli, zapalenie ulubionej świecy zapachowej, krótką drzemkę, spożycie koktajlu warzywnego czy rozwiązanie sudoku. W procesie walki ze stresem bardzo ważny jest sen. Jeśli jesteś po długim, stresującym dniu w pracy postaraj się przespać w nocy przynajmniej 7 godzin – nic tak nie redukuje skutków stresu jak zdrowy sen.  

 

Zamów wizytę