MobileMed - Rehabilitacja i fizjoterapia z dojazdem

Wizyty w godzinach : 7:30 - 20:00
Kontakt : + 48 604 999 555

Jak przygotować się do sezonu narciarskiego?

Jak przygotować się do sezonu narciarskiego?

Przygotuj się do sezonu narciarskiego

Narty to jeden z najwspanialszych sportów zimowych. Fakt, iż jazda na nartach możliwa jest tylko w określonej porze roku, sprawia, że jest ona długo wyczekiwana i upragniona. Jednocześnie czyni ją bardzo niebezpieczną, ponieważ nie można ćwiczyć jazdy na nartach zanim spadnie śnieg, dlatego należy przygotować swój organizm na to wyzwanie wcześniej. Wielu z nas jeździ na nartach tylko od czasu do czasu, trudno więc zachować doskonałą formę. Jeśli wybierasz się na narty, powinieneś pamiętać

o odpowiednim przygotowaniu. Jak wiadomo, jazda na nartach to przede wszystkim bardzo duże obciążenie nóg, zwłaszcza ud i kolan. nartyJest to wymuszone przez pozycję, którą przyjmujemy podczas prawidłowego zjazdu. Zatem bardzo ważne jest przygotowanie tej partii mięśni.

Narty ćwiczenia

1. Jogging jest ćwiczeniem bardzo dobrym pod kątem jazdy na nartach. Nie dość, że podczas biegania najbardziej wzmacniamy nogi, to do tego poprawiamy ogólną wydolność organizmu w czasie zmęczenia. Poświęćmy z pół godziny, dwa razy w tygodniu, o naszej ulubionej porze, w ulubionym miejscu. Pamiętajmy, żeby przed biegiem poświęcić przynajmniej pięć minut na dobrą rozgrzewkę. Nie narzucajmy sobie drastycznego tempa, którego nie możemy wytrzymać. Tu nie o to chodzi. Najważniejszy jest wysiłek, ale i dobre samopoczucie
oraz stopniowe dochodzenie do formy, a nie forsowny bieg, a następnie umieranie przez najbliższe kilka dni
z powodu „zakwasów”.

2. Przysiady czyli praca mięśni ud zarówno koncentryczna (skrócenie mięśni) jak i ekscentryczna (wydłużenie mięśni). Wzmocnienie mięśnia czworogłowego utrzymuje stabilność kolana oraz ułatwia  kontrolę podczas dynamicznych manewrów na stoku. Regularne wykonywanie ćwiczenia, bardzo dobrze wyrabia mięśnie, a także wzmacniają stawy kolanowe. Należy zapamiętać, że przy robieniu przysiadów, stopy w całości powinny stykać się
z podłogą.

3. Idąc wyżej, dobrze byłoby zająć się mięśniami brzucha i mięśniami przykręgosłupowymi, które zapewnią odpowiednią stabilizację kręgosłupa i całej postawy ciała podczas zjazdu.

4. Gdy zbliża się sezon narciarski, dobrze byłoby jeszcze zadbać o odpowiednie rozciągnięcie mięśni – zachowując elastyczność chronisz swoje ciało przed niebezpiecznymi urazami.

Będąc już w górach, nie zapomnijmy, aby rano, przed wyjściem na stok również rozgrzać mięśnie. Pomoże nam to uchronić się nie tylko przed zakwasami, ale i niebezpiecznymi naciągnięciami mięśni bądź ścięgien, czy wręcz ich naderwaniem, co skutecznie uniemożliwiłoby nam dalsze szusowanie.

Jeśli potrzebujesz pomocy profesjonalisty – możemy Ci pomóc przygotować Twój organizm do dobrej zabawy na stoku. Skontaktuj się z nami. 

 

Zamów wizytę