MobileMed - Rehabilitacja i fizjoterapia z dojazdem

Wizyty w godzinach : 7:30 - 20:00
Kontakt : + 48 604 999 555

Blog - Trening medyczny

Elastyczność mięśni – warto o nią zadbać

Elastyczność mięśni – warto o nią zadbać

Elastyczność mięśni to inaczej ich zdolność do rozciągania się. Im bardziej elastyczne są mięśnie tym mamy większy zakres ruchu w naszych stawach. Na przykład, w ekstremalnych przypadkach możemy dotknąć głową do kolan. Zatem, jak ćwiczyć i jak poprawić elastyczność naszych mięśni? Oto kilka zasad.

Zobacz więcej
Ból kręgosłupa – poznaj 7 przyczyn

Ból kręgosłupa – poznaj 7 przyczyn

Jak podają statystyki w gabinetach lekarzy pierwszego kontaktu najliczniejszą grupę pacjentów stanowią osoby z bólem kręgosłupa. Ból kręgosłupa to duże wyzwanie zarówno dla lekarza, fizjoterapeuty ale też samego pacjenta. Ważną informacją dla pacjentów jest to, że większość przyczyn bólu pleców jesteśmy w stanie szybko zweryfikować i podjąć odpowiednie leczenie. Wymaga to jednak zaangażowania i aktywnej postawy również ze strony pacjenta.

Zobacz więcej
Badania mówią – foam rolling zwiększa zakres ruchu, a nie wpływa na zmniejszenie siły miesni.

Badania mówią – foam rolling zwiększa zakres ruchu, a nie wpływa na zmniejszenie siły miesni.

Jak często zdarza Cis się używać wałka z pianki podczas rozgrzewki lub po zakończeniu treningu? Naukowcy mówią, że powinieneś używać go często. Jak pewnie wiesz długotrwałe statyczne rozciąganie mięśni podczas rozgrzewki może zmniejszyć wydajność treningu. Z wyników badań zamieszczonych w Journal of Strength & Conditioning Research wynika, że uwalnianie mięśniowo – powięziowe za pomocą piankowego wałka (rollera) może znacznie zwiększyć zakres naszego ruchu, co ważne bez negatywnego wpływu na siłę mięśni.

Zobacz więcej
Chorujesz na cukrzycę typu II, zastanawiasz się czy warto ćwiczyć? Odpowiadamy dlaczego warto!

Chorujesz na cukrzycę typu II, zastanawiasz się czy warto ćwiczyć? Odpowiadamy dlaczego warto!

Chorujesz na cukrzycę, słyszałeś o dobroczynnym wpływie ćwiczeń na organizm cukrzyk, ale wciąż się wahasz czy aktywność fizyczna jest dla Ciebie? Jeśli tak koniecznie przeczytaj nasz wpis n blogu. Wyjaśnimy dlaczego warto ćwiczyć, od czego bezpiecznie rozpocząć ćwiczenia i jaka aktywność będzie dl Ciebie najlepsza. Zapraszamy

Zobacz więcej
Anatomia treningu – wyciszenie organizmu

Anatomia treningu – wyciszenie organizmu

Tak więc przechodzimy w naszym cyklu rozkładania treningu na czynniki pierwsze do ostatniego elementu – wyciszenia organizmu. Dlaczego warto uspokoić organizm po treningu, jakie będą tego pozytywne efekty, co zyska nasz organizm, wreszcie jak można wyciszyć nasz organizm. Te informacje znajdziecie poniżej. Zapraszamy do lektury!

Zobacz więcej
Anatomia treningu – ćwiczenia -część zasadnicza

Anatomia treningu – ćwiczenia -część zasadnicza

Tak więc przechodzimy dziś w naszej podróży przez poszczególne części treningu do zasadniczej jego części – ćwiczeń właściwych. To właśnie w tej części całego treningu wykonujesz ćwiczenia które pozwolą Ci zrealizować założone cele. To właśnie ta część treningu trwa najdłużej i powinno się jej poświęcić najwięcej uwagi

Zobacz więcej
Anatomia treningu – rozgrzewka

Anatomia treningu – rozgrzewka

Dziś kolejna część anatomii treningu – rozgrzewka. Każdy kto choć w niewielkim stopniu interesuje się sportem czy aktywnością fizyczną wie, że dobra rozgrzewka to podstawa. Jeśli jeszcze nie wiesz dlaczego, zapraszamy do lektury i uzupełnienia swojej wiedzy na temat kolejnego po przygotowaniach i podjęciu decyzji o rozpoczęciu aktywności etapu treningu którym jest  – rozgrzewka.

Zobacz więcej