MobileMed - Rehabilitacja i fizjoterapia z dojazdem

Wizyty w godzinach : 7:30 - 20:00
Kontakt : + 48 604 999 555

Anatomia treningu – przygotowanie do ćwiczeń

Anatomia treningu – przygotowanie do ćwiczeń

Każdy z nas, kto decyduje się rozpocząć aktywność fizyczną i ćwiczenia prawdopodobnie choć w przybliżonym zakresie wie jak powinien wyglądać trening i wykonywane podczas jego trwania ćwiczenia. Ale czy kiedykolwiek pomyślałeś, żeby rozłożyć swój trening na czynniki pierwsze i przyjrzeć się dokładniej każdej z jego części?  Czy wiesz jakie korzyści możesz osiągnąć dzięki takiej analizie? Jeśli nie to ten artykuł jest właśnie dla Ciebie. Zapraszamy do lektury.

Okazuje się, że poznanie poszczególnych elementów treningu (od rozgrzewki po rozciąganie i wyciszenie organizmu) i przyjrzenie się im bliżej może mieć znaczący wpływ na zrozumienie jak ćwiczyć aby osiągnąć jak najlepsze rezultaty, oraz pomoże pokonać trudności i niekiedy niechęć do wykonania niektórych elementów prawidłowego treningu.

Przedstawiamy poniżej „anatomię treningu” z której dowiesz się jak najefektywniej wykorzystać jego czas.

Po pierwsze  – przygotowanie do treningu

Dzisiaj rozkładamy na czynniki pierwsze proces przygotowania się do treningu.

Być może nie jesteś tego świadomy, ale twój trening rozpoczyna się już przed wykonaniem pierwszego ćwiczenia. Odpowiednie przygotowanie się do treningu jest kluczem do sukcesu. To właśnie brak planu i odpowiedniego przygotowania sprawia, że niektórzy rezygnują już w przedbiegach a inni nie realizują swoich zamierzeń. Jeżeli dobrze zaplanujesz swój trening, wiesz czego chcesz i jakich narzędzi i ćwiczeń użyć aby to osiągnąć, jesteś o krok dalej do zakończenia treningu i uzyskania pożądanych efektów. Często brak dobrego planu treningowego jest wspaniałą wymówką aby ćwiczyć na pół gwizdka – nie mam planu więc w zasadzie mogę zakończyć w dowolnym momencie.

Do biegu, gotów, start

Rozpocznij przygotowania od tych kilku kroków:

Zaplanuj czas treningu – znalezienie czasu i umieszczenie treningu w swoim kalendarzu i swojej głowie sprawia, że nasz mózg zaczyna traktować trening jak jedno z zadań do wykonania które mamy w ciągu całego dnia.  Nawet jeśli danego dnia przeznaczasz na ćwiczenia tylko 15 minut dobrym nawykiem jest umieścić ten czas w harmonogramie dnia i nie pozwolić sobie przeznaczyć tego czasu na inne czynności.

Zaplanuj jak będzie wyglądał trening –  pójście na tzw. żywioł zwykle służy tylko nielicznym sportowcom, o wiele lepsze rezultaty uzyskujemy, planując kolejne ćwiczenia które mamy zamiar wykonywać w ciągu jednego treningu. Proponujemy aby przed każdym treningiem zanotować:

  • jaki rodzaj treningu wykonujesz ( np. cardio, joga, trening wytrzymałościowy, pilates itp.)
  • jaki jest twój cel na ten trening (np. praca nad wytrzymałością lub nad elastycznością, budowanie siły itp.)
  • jak długo będziesz ćwiczyć
  • zaplanuj dokładnie co będziesz robił podczas treningu (np. biegi interwałowe przez 30 minut na bieżni i 30 minut ćwiczeń wytrzymałościowych)

Przygotuj swój sprzęt treningowy  –  jeśli np. planujesz trening wcześnie rano, postaraj się przygotować niezbędne akcesoria już wcześniejszego dnia, wtedy wymówka, że zaspałem i nie mam czasu się zebrać odejdzie w zapomnienie. Jeśli wychodzisz na basen, siłownię, czy aerobik pamiętaj też o skompletowaniu i zabraniu ze sobą niezbędnego stroju do ćwiczeń, ręcznika, butów na zmianę, przygotowanie ich dzień wcześniej również zminimalizuje ryzyko, że nie weźmiesz ze sobą potrzebnej rzeczy i odpuścisz przez to zajęcia. Pamiętaj też zawsze o zabraniu ze sobą wody i lekkiej przekąski.

Przygotuj swój organizm do ćwiczeń – kolejnym bardzo ważnym elementem przygotowania do treningu jest przygotowanie organizmu na nadchodzący wysiłek. Oznacza to, że powinieneś nie tylko przygotować swoje ciało, ale też ducha. Zadbaj o odpowiednią motywację. Pamiętaj też, aby ostatni posiłek zjeść najpóźniej godzinę przed treningiem, pij też odpowiedni dużo wody aby ciało było właściwie nawilżone. Jeśli planujesz trening na poranne godziny, wstań wcześniej aby mieć chwilę na wypicie szklanki wody jeszcze przed treningiem.

Tak więc kiedy już etap przygotowania do treningu mamy za sobą, nadszedł czas na  kolejny chyba najtrudniejszy element treningu – pierwsze kroki,  ale to tym napiszemy w kolejnym poście na naszym blogu. Zapraszamy!
Zapisz się na trening medyczny

 

 

 

Zamów wizytę