Mobilemed – rehabilitacja z dojazdem do domu
Wizyty w godzinach: 7:30 - 22:00, Kontakt (8:00 - 20:00): +48 544 440 000
MobileMed - Mobilni rehabilitanci i masażyści
Strona główna » Blog » Aktywność fizyczna poprawia Twoje samopoczucie psychiczne.

Aktywność fizyczna poprawia Twoje samopoczucie psychiczne.

trening

Globalna pandemia COVID-19 szybko zmieniła nasz styl życia. Niespodziewanie duża ilość ludzi pracuje z domu lub została w domu z dziećmi. Obiekty sportowe są zamknięte, ograniczone są możliwości wyjścia z domu, kontakt z rodziną i przyjaciółmi jest w zasadzie niemożliwy – pozostają tylko telefony, wideokonferencje. Zrozumiałe jest, że dla wielu z nas jest to bardzo obciążająca fizycznie i psychicznie sytuacja.

W tym niełatwym dla wszystkich czasie polecamy Wam wciąż i niezmiennie kontynuowanie lub rozpoczęcie dowolnej formy aktywności fizycznej.  Korzyści płynące z każdej formy aktywności są nieocenione – zarówno dla naszego zdrowia fizycznego ( nasz poprzedni artykuł), ale też dla zdrowia psychicznego. 

 

Ruszaj się dla swojego samopoczucia

To nie żart – zawsze, kiedy jesteś aktywny, nawet w minimalnym zakresie Twój nastrój poprawia się. Warto więc w ciągu dnia być aktywnym nawet w niewielkim zakresie. Co ważne nie ma znaczenia jaki rodzaj aktywności wybierzesz – ćwicz, tańcz, praktykuj jogę, chodź po schodach, sprzątaj, używaj bieżni, stepera, roweru stacjonarnego czy aktywnie baw się z dzieckiem. Każda taka aktywność poprawi Twoje samopoczucie – nawet jeśli tylko chwilowo, to warto.

Zrozumiałe jest, że trudno jest zastąpić te aktywności, które wykonywaliśmy na zewnątrz, ale w sieci pojawiło się bardzo wiele, nawet darmowych treningów, instruktaży, ćwiczeń czy wspólnych wyzwań do wykonania ze znajomymi – z całą pewnością znajdziesz również coś dla siebie.

Zdecydowanie jednak zachęcamy Cię do tego aby przyjąć postawę maksymalisty i ćwiczyć, być aktywnym dużo – to naszym zdaniem bardzo skuteczna broń w walce ze smutkiem, odosobnieniem i natłokiem myśli w głowie.

 

Brakuje Ci motywacji  – zadzwoń do przyjaciela i ćwiczcie wspólnie

Badania pokazują, że odpowiedzialność przed kimś zachęca do regularnych ćwiczeń – wykorzystaj to. Umów się z przyjaciółką na wspólny program treningowy, będziecie mogły omówić efekty i postęp ćwiczeń. Zawrzyj umowę z dziećmi – codzienny, wspólny, rodzinny trening o stałej porze dnia – to nie tylko dobra zabawa, ale też zacieśnianie więzów rodzinnych i duża dawka śmiechu.

 

haluksy objawy

Kumuluj małe aktywności w ciągu całego dnia.

Liczą się one tak samo, jak jeden duży trening. Wstawaj od pracy przy biurku co najmniej raz na godzinę, chodź po schodach, zrób kilka podskoków, pajacyków kilka razy w ciągu dnia, kilka ćwiczeń rozciągających.

Wyjątkowo dokładnie poodkurzaj mieszkanie, ścieraj kurze z miejsc, które do tej pory omijałaś, codziennie umyj jedno okno, dokładnie wypoleruj podłogę i policz ile przysiadów zrobiłaś/zrobiłeś w tym czasie.

Naucz się ćwiczeń oddechowych i wykonuj je co najmniej kilka razy dziennie

Regulacja oddechu  – kilka głębokich wdechów i wydechów jest bardzo pomocne w powrocie do spokoju i równowagi.

Możesz spróbować np. takiego ćwiczenia:

  1.  Znajdź wygodną pozycję siedzącą.
  2. Połóż jedną rękę na piersi a drugą na brzuchu.
  3. Weź kilka powolnych wdechów i wydechów. Poczuj jak pracuje i podnosi się oraz opada Twoja klatka piersiowa i brzuch.
  4. Spróbuj wdychać powietrze przez nos, licząc do 4 w głowie, a następnie wydychaj powietrze przez usta znów licząc w głowie do 4. Wykonaj 5-10 powtórzeń. 

 

 

Facebook
LinkedIn
Instagram