Mobilemed – rehabilitacja z dojazdem do domu
Wizyty w godzinach: 7:30 - 22:00, Kontakt (8:00 - 20:00): +48 544 440 000
MobileMed - Mobilni rehabilitanci i masażyści
Strona główna » Blog » Dyskopatia jak uśmierzyć ból – 5 sposobów

Dyskopatia jak uśmierzyć ból – 5 sposobów

dyskopatia, ból w kręgosłupie, kręgosłup

Dyskopatia jak uśmierzyć ból – 5 sposobów

Po pierwsze skuteczna rehabilitacja.

Dyskopatia to poważne schorzenie. Być może będzie to dla Ciebie oczywiste stwierdzenie, ale aby pomóc sobie w bólu związanym z dyskopatią powinieneś regularnie korzystać z pomocy fizjoterapeuty.  Jest to najważniejszy i niezawodny sposób jak poradzić sobie z bólem w dyskopatii. Techniki z zakresu terapii manualnej lub osteopatii wykonywane przez doświadczonego terapeutę skutecznie pomogą Ci zwalczyć ból związany z dyskopatią. Dzięki pracy terapeuty takiej jak m.in. mobilizacja tkanek miękkich, rozluźnianiem mięśniowo powięziowe czy mobilizacją stawów uwolnisz się od bólu i zyskasz większą sprawność ruchową.  

A jeśli skuteczna rehabilitacja to tylko z MobileMed  – zapraszamy do kontaktu.

Po drugie skuteczna profilaktyka

Nasza codzienna praca i tryb życia mają znaczący wpływ na stan kręgosłupa. Również na powstanie zmian zwyrodnieniowych w krążku międzykręgowym (dyskopatię). Przestrzeganie zasad profilaktyki prawidłowego obciążania kręgosłupa w ciągu dnia skutecznie pomoże Ci poradzić sobie z bólem.

Do podstawowych zasad profilaktyki należą:

Po trzecie bezpieczna aktywność fizyczna

Pacjenci często zadają pytanie: mam dyskopatię, jak mogę sobie pomóc? Odpowiedzią na to pytanie jest również ruch. Aktywność fizyczna taka jak np. pływanie, nordic walking, jogging czy specjalne ćwiczenia tzw. zdrowy kręgosłup w długofalowej perspektywie skutecznie wpływają na zmniejszenie bólów kręgosłupa. Dlaczego? Bo poprawiają wydolność i siłę mięśni utrzymujących postawę ciała. A lepsza praca mięśni to w dużym skrócie mówiąc mniejsze obciążenie stawów kręgosłupa i mniejszy ból. Pamiętaj też, że rodzaj aktywności fizycznej należy zawsze skonsultować ze swoim fizjoterapeutą.

Po czwarte zmniejszenie masy ciała

Być może, gdy pomyślisz o tym co robić gdy boli Cię kręgosłup, nie zastanawiasz się nad swojej wadze. Jednak redukcja masy ciała to jedno z podstawowych zaleceń związanych z dolegliwościami bólowymi ze strony kręgosłupa. Im więcej kilogramów każdego dnia przenosi Twój kręgosłup, tym szybciej ulega procesom zwyrodnieniowym i tym więcej przeciążeń go dotyczy. Rachunek zatem jest prosty, każdy zrzucony kilogram to mniejszy ból kręgosłupa (oczywiście mówiąc w bardzo dużym uproszczeniu).

Po piąte zdrowy odpoczynek

Zadbanie o prawidłową pozycję ciała podczas odpoczynku, ale też warto to podkreślić snu, ma również znaczący wpływ na radzeniem sobie z bólem w dyskopatii. Jeżeli cierpisz na dyskopatię powinieneś odpoczywać w pozycji leżącej. Ważne, żeby nie była to niedbała pozycja półleżąca, czy z wysokim podporem głowy. W miarę możliwości oczywiście powinieneś leżeć w linii prostej z niewielką poduszką pod głową, lub też jeżeli jest Ci wygodniej możesz leżeć na brzuchu z rękami podłożonymi pod czoło.

Podczas snu warto zadbać o odpowiednią poduszkę (zwłaszcza u osób z problemem dyskopatii w odcinku szyjnym), oraz materac o odpowiedniej twardości. Jeżeli lubisz spać na boku możesz włożyć pomiędzy kolana poduszkę lub klin, tak aby wyrównać położenie miednicy, a przez to wspomóc odciążenie kręgosłupa.

 

*****

Jeśli szukasz skutecznej i profesjonalnej pomocy, nie zwlekaj i skontaktuj się z nami!

+48 544 440 000

 

******

Przeczytaj też:

Dyskopatia, choroba krążka międzykręgowego cz. 1 – budowa i mechanika kręgosłupa i krążka międzykręgowego

Dyskopatia choroba krążka międzykręgowego cz. 2 – definicje, możliwości leczenia i rehabilitacji

Facebook
LinkedIn
Instagram