Mobilemed – rehabilitacja z dojazdem do domu
Wizyty w godzinach: 7:30 - 22:00, Kontakt (8:00 - 20:00): +48 544 440 000
MobileMed - Mobilni rehabilitanci i masażyści
Strona główna » Blog » Nordic Walking sposobem na zdrowie

Nordic Walking sposobem na zdrowie

nordic walking

W ciągu ostatnich kilku lat Nordic Walking stał się bardzo popularną formą spędzania wolnego czasu.

Niemalże wszędzie można spotkać ludzi maszerujących  „z kijkami”.

Nordic Walking zyskuje przewagę nad innymi aktywnościami fizycznymi, ponieważ może być uprawiany w każdym wieku, niezależnie od pory roku i miejsca. Na początku dwudziestego wieku był stosowany w Finlandii jako rodzaj treningu dla narciarzy biegowych, dziś służy jako forma rekreacji, rehabilitacji, fitnessu lub sportu wyczynowego.

Nordic Walking spala około 20% więcej kalorii niż zwykły chód

Jego niewątpliwą zaletą jest to, że aktywuje więcej grup mięśniowych (90% mięśni szkieletowych) i spala około 20% więcej kalorii, niż zwykły chód, obniża ciśnienie krwi oraz tętno spoczynkowe, a przy tym wszystkim jest całkowicie bezpieczny. Tempo marszu i jego intensywność, każdy może dostosować indywidualnie do swoich możliwości i poziomu zaawansowania.

nordic-walking

Nordic Walking jest szczególnie polecany osobom starszym

Mając na względzie profilaktykę chorób sercowo-naczyniowych oraz minimalizowanie ryzyka upadków Nordic Walking jest szczególnie polecany osobom starszym.

Kijki mobilizują ręce, tułów i nogi do jednoczesnych ruchów, co jest niezwykle ważne w doskonaleniu koordynacji i zmysłu równowagi. Dodatkowe punkty podparcia podczas marszu redukują nadmierne wychylenia środka ciężkości ciała oraz sprawiają, że osoba może swobodnie skupić wzrok przed sobą zamiast patrzeć pod nogi, co jest dogodniejszą pozycją dla kręgosłupa szyjnego.

Dostosowanie intensywności treningu, przez odpowiednie tempo kroków sprawia, że trenować mogą nawet osoby z problemami kardiologicznymi, pulmonologicznymi, z chorobą Parkinsona, cukrzyca czy osteoporozą. Istotną informacją jest też to, że użycie kijków odciąża powierzchnie stawowe, poprzez bardziej równomierne rozłożenie sił działających na poszczególne stawy oraz stabilizuje kręgosłup i miednicę.

Nordic Walking może być pomocny w walce z depresją

Nordic Walking jest zatem doskonałym rozwiązaniem dla osób ze zmianami zwyrodnieniowymi stawów, ponieważ oprócz minimalizowania dolegliwości bólowych jest w stanie znacznie spowolnić proces zmian degeneracyjnych w stawach. Na koniec warto dodać, że Nordic Walking może być pomocny w walce z depresją, częstą u osób starszych, ponieważ trenowanie na świeżym powietrzu sprzyja redukcji poziomu stresu, a trening z osobami bliskimi poprawia relacje i zmniejsza stopień odosobnienia.

Nordic Walking technika chodzenia

Opanowanie Nordic Walkingu nie wymaga wielkich umiejętności, trzeba jednak zwrócić uwagę na właściwą sylwetkę podczas chodu oraz poprawną technikę. Godzina zajęć pod opieką instruktora powinna w zupełności wystarczyć, aby nabyć umiejętność efektywnego marszu z kijkami oraz wyeliminować potencjalne błędy na samym początku po to, aby nie utrwalać złych nawyków.

 

Wolisz spacery bez dodatkowego sprzętu? Dowiedz się jak 20 minutowy spacer może uratować Twoje życie.

Facebook
LinkedIn
Instagram