Mobilemed ÔÇô rehabilitacja z dojazdem do domu
Wizyty w godzinach: 7:30 - 22:00, Kontakt: +48 544 440 000
Logo MobileMed
Strona główna » Oferta » Trening indywidualny » Trening medyczny

Trening medyczny

trening medyczny, trening indywidualny, trening medyczny, trening personalny

Trening indywidualny – rodzaje

MEDYCZNY

Trening medyczny stanowi po┼é─ůczenie treningu personalnego i fizjoterapii. Jest szczeg├│lnie polecany wszystkim osobom po przebytym urazie, operacji lub kontuzji, kt├│re s─ů ju┼╝ po okresie rehabilitacji i chc─ů bezpiecznie wr├│ci─ç do formy. Celem treningu jest przygotowanie organizmu do powrotu do czynno┼Ťci dnia codziennego. W przypadku sportowc├│w jest podstaw─ů do powrotu do uprawianej aktywno┼Ťci sportowej. Mo┼╝e te┼╝ by─ç stosowany w celu zwi─Ökszenia efektywno┼Ťci treningu sportowego oraz poprawy techniki potrzebnej do uprawiania konkretnej dyscypliny sportu.

Trening jest dobierany indywidualnie do osoby. W zale┼╝no┼Ťci do wieku i stanu pacjenta. Je┼Ťli jest to osoba w podesz┼éym wieku po urazie, np. po z┼éamaniu ko┼Ťci szyjki udowej, jej trening medyczny b─Ödzie skupia┼é si─Ö na treningu czynno┼Ťci dnia codziennego. W przypadku sportowca, kt├│ry chce jak najszybciej wr├│ci─ç do formy sprzed kontuzji, jego trening medyczny skupi si─Ö na odblokowywaniu strachu przed kolejnym urazem oraz przywr├│ceniu zakresu ruchu. Personalny trening medyczny zyskuje coraz wi─Öksz─ů popularno┼Ť─ç, poniewa┼╝ ro┼Ťnie ┼Ťwiadomo┼Ť─ç ludzi uprawiaj─ůcych sport, kt├│re chc─ů rozs─ůdnie wr├│ci─ç do sportu po kontuzji.

 

FUNKCJONALNY

Podczas treningu funkcjonalnego cia┼éo cz┼éowieka postrzegane jest jako biomechaniczna ca┼éo┼Ť─ç, dlatego trening koncentruje si─Ö na ca┼éych grupach mi─Ö┼Ťniowych, a nie wyizolowanych ruchach. Trening funkcjonalny oddzia┼éuje na ca┼ée cia┼éo, wzmacnia i uelastycznia mi─Ö┼Ťnie g┼é─Öbokie oraz posturalne, podnosi og├│ln─ů kondycj─Ö cia┼éa.

Przez ustaleniem treningu wykonywane s─ů testy funkcjonalne. Pozwalaj─ů one uwidoczni─ç mocne i s┼éabe strony osoby ─çwicz─ůcej i zweryfikowa─ç w jakich potencjalnych dyscyplinach sportowych osoba mog┼éaby poczu─ç si─Ö najlepiej ┬áoraz jakie wzorce ruchowe mo┼╝na udoskonali─ç. Dzi─Öki zastosowaniu test├│w funkcjonalnych mo┼╝na ustali─ç jakie ─çwiczenia wykonywa─ç aby efektywniej i bez ryzyka kontuzji podejmowa─ç ulubione formy sportu.

Trening ma na celu wzmocnienie mi─Ö┼Ťni a nie ich rozbudowanie. Znacz─ůco r├│┼╝ni si─Ö od tradycyjnych ─çwicze┼ä na si┼éowni. Aby wysi┼éek odni├│s┼é po┼╝─ůdany skutek nale┼╝y narzuci─ç sobie wysokie tempo treningu. Podczas treningu nale┼╝y dba─ç o r├│┼╝norodno┼Ť─ç ─çwicze┼ä, mo┼╝na wykorzystywa─ç r├│┼╝ne przyrz─ůdy np. sztangielki, pi┼éki lekarskie, ta┼Ťmy, gumy czy stepy.

Ogromn─ů zalet─ů treningu funkcjonalnego jest wzmocnienie ca┼éego cia┼éa bez widocznej rozbudowy mi─Ö┼Ťni. Regularnie wykonywany trening funkcjonalny zmniejsza ryzyko wyst─ůpienia uraz├│w podczas wykonywania codziennych czynno┼Ťci, co z kolei pozwala porusza─ç si─Ö pewniej i wydajniej Dzi─Öki po┼é─ůczeniu kilku rodzaj├│w ruchu pozytywnie wp┼éywa na wydolno┼Ť─ç organizmu i kr─ů┼╝enie krwi. Trening wzmacnia tak┼╝e mi─Ö┼Ťnie g┼é─Öbokie, kt├│re cz─Östo s─ů zaniedbywane podczas uprawiania aktywno┼Ťci fizycznej. Mi─Ö┼Ťnie g┼é─Öbokie odpowiadaj─ů za utrzymanie prawid┼éowej postawy cia┼éa, co z kolei bezpo┼Ťrednio zapobiega wyst─Öpowaniu b├│l├│w kr─Ögos┼éupa.

Ze wzgl─Ödu na intensywno┼Ť─ç ─çwicze┼ä, nie powinno si─Ö ich wykonywa─ç cz─Ö┼Ťciej ni┼╝ 3 razy w tygodniu. Taka cz─Östotliwo┼Ť─ç przyniesie oczekiwane rezultaty, a jednocze┼Ťnie nie przeci─ů┼╝y organizmu.