Mobilemed – rehabilitacja z dojazdem do domu
Wizyty w godzinach: 7:30 - 22:00, Kontakt (8:00 - 20:00): +48 544 440 000
MobileMed - Mobilni rehabilitanci i masażyści
Strona główna » Blog » Podnieś się z kanapy – zrób to dla swojego zdrowia i samopoczucia.

Podnieś się z kanapy – zrób to dla swojego zdrowia i samopoczucia.

Wiosna to dobry czas aby porzucić kanapę i pilot od TV i spróbować różnych aktywności sportowych. Coraz więcej słońca i coraz wyższe temperatury co roku działają na nas wszystkich motywująco. Jakoś tak bardziej „się chce”. Wiosna to zdecydowanie dobry moment, aby zrobić coś dla swojego zdrowia i samopoczucia. A tym czymś, co polecamy Wam z całego serca jest aktywność fizyczna. O jej zaletach możecie przeczytać np. w tym tekście na blogu MobileMed.

Szczególnie zachęcamy Was do uprawiania sportu na dworze (na zewnątrz, na polu ;)) – w końcu nie ma bardziej sprzyjającej pory roku niż wiosna. Ale jeśli wolicie poświecić swój czas na pływanie czy zumbę jesteśmy zdecydowanie za! Miejmy nadzieję, że sytuacja epidemiologiczna już wkrótce na to pozwoli.

Oto kilka ciekawych naszym zdaniem wiosennych aktywności i ich nieoczywiste zalety.

Zalety jazdy na rowerze

Jazda na rowerze jest głównie aktywnością o charakterze tlenowym, a trening tlenowy to nie tylko praca mięśni – ale też trening dla serca i całego układu krwionośnego. Po czym to poznać? Bo będziesz głębiej oddychać, spocisz się i nieznacznie podniesie się temperatura Twojego ciała. Pamiętaj, że trening tlenowy to taki, że podczas aktywności możesz swobodnie rozmawiać ze współtowarzyszem.

Do niewątpliwych zalet  regularnej jazdy na rowerze należą:

Zalety nordic walking

Znany i coraz bardziej popularny nie tylko wśród osób starszych marsz z kijkami jest niewątpliwie świetną aktywnością bo:

Nordic Walking może być pomocny w walce z depresją – więcej dlaczego tak się dzieje przeczytasz tutaj.

Zalety biegania

Bieganie to chyba najpopularniejsza forma aktywności. I też ta, po którą zwykle sięga osoba, która chce wstać z przysłowiowej kanapy. Dlaczego? Bo nie wymaga specjalnego sprzętu (poza odpowiednim obuwiem) oraz może być wykonywana w każdych warunkach terenowych i pogodowych też. Nasza uwaga jest taka – zawsze pamiętaj o rozgrzewce przed biegiem i rozciąganiu po nim. Pozwoli Ci to cieszyć się zaletami biegania bez urazów i kontuzji. Do zalet regularnego biegania należy to, że:

Zalety wędrówek górskich

Może mniej oczywista forma codziennej aktywności na świeżym powietrzu – ale wspaniały pomysł na weekendowy wyjazd rodzinny lub w gronie znajomych. Chodzenie po górach to nie tylko próba charakteru i test swoich możliwości. To także relaksujące obcowanie z naturą w najczystszej postaci, piękne widoki, czyste powietrze i wiele zalet zdrowotnych. Jakich?

Przede wszystkim trening układu sercowo – naczyniowego, lepsze natlenowanie krwi krążącej w Twoim ciele – a co z tym związane lepsze dotlenienie wszystkich komórek organizmu. Trekking doskonale wpływa na przemianę materii oraz wzmacnia układ kostno – mięśniowy naszego ciała.

 

Do zobaczenia w plenerze 🙂

Facebook
LinkedIn
Instagram
error: Treść jest chroniona !!