Mobilemed – rehabilitacja z dojazdem do domu
Wizyty w godzinach: 7:30 - 22:00, Kontakt (8:00 - 20:00): +48 544 440 000
MobileMed - Mobilni rehabilitanci i masażyści
Strona główna » Blog » Na co zwrócić uwagę wybierając roller do masażu.

Na co zwrócić uwagę wybierając roller do masażu.

roller do masażu
Roller do masażu – używałeś na siłowni, widziałeś, że kumpel ma taki u siebie w domu, w telewizji pokazali ostatnio trening piłkarzy, którzy też używali rollera. W końcu i Ty zdecydowałeś, że kupisz dla siebie do domu. Po pierwszej wizycie w sklepie masz mętlik w głowie. Po odwiedzeniu sklepu internetowego już zupełnie nie wiesz w co zainwestować.
Dlatego my dziś podpowiemy Ci na co zwrócić uwagę wybierając wałek do automasażu.

Rollery do masażu

O tym czym jest roller, jak go używać i co na jego temat mówią naukowcy możesz przeczytać w poniższym wpisie na naszym blogu.

https://www.mobilemed.pl/czy-znasz-juz-foam-roller/

Tak więc przechodząc do sedna sprawy – jest kilka elementów, nad którymi powinieneś zastanowić się wybierając roller, są to:

  • twardość,
  • struktura,
  • wielkość.

Wiele osób zastanawia się, czy kolor ma znaczenie, bo może czarne działają bardziej a żółte mniej. Rzeczywiście kolor ma znaczenie np. w przypadku taśm thera-band. Natomiast w przypadku wałków do masażu jest to tylko miły dla oka design.

Na samym początku powinieneś postawić sobie pytanie – do czego ma Ci służyć wałek i oczywiście odpowiedzieć na nie. A na podstawie odpowiedzi dobrać właściwe parametry.

 

Roller do masażu – zacznijmy od twardości

Oczywiście na rynku dostępne są różne twardości materiału z którego zrobiony jest wałek. Do najczęściej wybieranych należą te miękkie, średniej twardości oraz twarde wałki do masażu.

  • rollery twarde – przeznaczone dla osób zaawansowanych w zmaganiach sportowych o dużej masie mięśniowej. Ich cechą i zaletą jest to, że nie odkształcają się pod wpływem nacisku i dają bardziej intensywne odczucia masażu. Nie są one jednak wskazane dla początkujących adeptów sportu.
  • rollery średnie – są najlepsze dla osób o średnio rozbudowanej masie mięśniowej. Może być na nich masowana każda partia mięśni – także mięśnie przykręgosłupowe. Jest to najlepszy wybór dla osób regularnie uprawiających aktywność fizyczną.
  • rollery miękkie – jeśli chcesz rozpocząć swoją przygodę z rolowaniem to wałek miękki jest dla Ciebie idealny. Jeśli masz małą masę mięśniową i dopiero zaczynasz ją rozbudowywać będzie to dla Ciebie idealny wybór. Rollery miękkie łatwo odkształcają się pod wpływem masy ciała.

Roller do masażu – wielkość

Wielkość wałka jaką wybierzesz powinna być uzależniona od tego jaką partię ciała chcesz masować.  Jeśli chcesz mieć wałek uniwersalny, odpowiedni do wszystkich grup mięśniowych zdecyduj się na wałek długi (ok 40-45 cm). Wałki długości 30 -35 są to wałki standardowej wielkości. Wałki krótkie to wałki „specjalistyczne” przeznaczone do konkretnych części ciała – dłoni, stóp, ścięgna Achillesa.

Możesz też zdecydować się na roller zwany duoball – idealny do masażu mięśni przykręgosłupowych, dostępny w dwóch rozmiarach małym (8 cm) i dużym (12 cm).

Roller do masażu – kształt

roller do masażu mobilemed

Możesz zdecydować się na wałek gładki lub wałek karbowany (z wypustkami).

  • Wałki gładkie są zdecydowanie bardziej uniwersalne – masaż wykonany z ich użyciem zwiększa odżywienie powięzi oraz zwiększa jej elastyczność.  Automasaż wykonywany wałkami gładkimi jest typowym rozluźnianiem mięśniowo – powięzionym.
  • Natomiast wałki z wypustkami stosuje się aby poprawić ukrwienia i odżywienie mięśni. Wypustki symulują mięśnie i otaczające je tkankę łączną, zwiększają krążenie krwi. Rollery z wypustkami są dobrym rozwiązaniem do zastosowania przed treningiem -w celu uaktywnienia tkanki mięśnowej, oraz w zmaganiach z cellulitem. Jeśli Twoim priorytetem jest masaż mięśni przykręgosłupowych lub chcesz skupić się na masażu pasma biodrowo – piszczelowego powinieneś wybrać roller gładki.

Tak więc uzbrojony w solidną dawkę wiedzy jaki roller wybrać – wybierz dla siebie najbardziej odpowiadający Twoim potrzebom. I ciesz się zaletami automasażu rollerem.

Autor: mgr fizjoterapii Anna Kozłowska
Facebook
LinkedIn
Instagram