MobileMed - Rehabilitacja i fizjoterapia z dojazdem

Wizyty w godzinach : 7:30 - 20:00
Kontakt : + 48 604 999 555

Aktywność fizyczna – dla dobra Twojej rodziny

Aktywność fizyczna – dla dobra Twojej rodziny

Aktywność fizyczna – jej podjęcie i utrzymanie regularności to najlepszy sposób, dzięki któremu w Twojej rodzinie nie będzie problemu otyłości ani związanych z nią konsekwencji zdrowotnych. Dzięki aktywności fizycznej Twoje dzieci będą rosły zdrowo, a Ty będziesz miał radość i chęć do życia każdego dnia.

Jako fizjoterapeuci zgadzamy się w pełni z wytycznymi Ministerstwa Zdrowia i WHO które stanowią:

  • wszystkie dzieci niezależnie od wieku powinny spędzać przynajmniej godzinę dziennie na różnorodnych formach aktywności ruchowej,

  • wszyscy dorośli powinni ćwiczyć przynajmniej 2 godziny i 30 min z umiarkowaną intensywnością w ciągu tygodnia, lub co najmniej godzinę i 30 minut z intensywnością dużą.

Aktywność fizyczna – czy ćwiczyć może każdy?

Bywa i tak, że w rodzinie pojawiają się różne problemy zdrowotne, co w konsekwencji prowadzi do zaprzestania aktywności przez jednego z jej członków lub też całą rodzinę. Fizjoterapeuci mają rozległą wiedzę na temat różnorodnych form aktywności sportowej, także na temat tej przeznaczonej dla osób z problemami takimi jak otyłość, cukrzyca typu 2 czy stan po zawale serca. Wiedza ta pozwala im dobrać rodzaj aktywności wskazanej dla pacjenta z dużą otyłością, czy dla tego po przebytym udarze czy też dla osoby ze zmianami zwyrodnieniowymi kręgosłupa.

Porcja ruchu jest niezbędna dla Twojego dziecka. Ruchu jest niezbędna dla Ciebie. Twoje dziecko wzmacnia swój organizm, kiedy się rusza. Ty, dzięki specjalnie dobranym ćwiczeniom, możesz zmniejszyć towarzyszący Ci ból, zniwelować ryzyko zawału czy udaru, wreszcie – zgubić zbędne kilogramy.

Inteligentny ruch dla całej rodziny – o tym warto pamiętać:

  • zaplanuj cotygodniową aktywność fizyczną z udziałem całej rodziny – niech to będzie coś, co sprawi wam dużą frajdę – przejażdżka na rowerach, wspólne wyjście na łyżwy, kręgle, tenis czy wspólny długi spacer (np. po zbyt obfitym niedzielnym obiedzie),
  • zachęcaj swoje dzieci do wyjścia na podwórko z kolegami – takie wyjście to zawsze porcja ruchu,
  • pamiętaj, że aby być aktywnym nie musisz zapisywać swoich najbliższych do klubów sportowych czy na siłownię – spacery nie wymagają żadnych nakładów finansowych, aby bawić się z dziećmi w ogrodzie wystarczy Twoja wyobraźnia, trasy rowerowe w coraz większej liczbie są dostępne praktycznie we wszystkich zakątkach kraju,
  • wzmacniaj pozytywne doznania swojego dziecka związane ze sportem – czasami nowa koszulka do tenisa, upragniona piłka do koszykówki na urodziny czy wspólny nocny wypad na rolki mogą zmobilizować dziecko do sportu,
  • możesz zachęcić dzieci do spróbowania swoich sił w konkurencjach indywidualnych takich jak tenis, pływanie czy karate – badania pokazują, że to nie tylko świetna zabawa, ale też doskonała nauka systematyczności i pracy nad sobą,
  • dawaj dobry przykład i nie zaniedbuj swojej aktywności – niech dziecko zobaczy, że rodzic też lubi i chce ćwiczyć – to naprawdę motywuje.

 

Zamów wizytę