MobileMed - Rehabilitacja i fizjoterapia z dojazdem

Wizyty w godzinach : 7:30 - 20:00
Kontakt : + 48 604 999 555

Ciepła relaksująca kąpiel idealna na chłodne wieczory.

Ciepła relaksująca kąpiel idealna na chłodne wieczory.

Ciepła kąpiel na chłodne jesienne wieczory  – to nie tylko relaks….

Ciepła kąpiel to nie tylko relaksujące doświadczenie ale również jeden z najstarszych zabiegów hydroterapii.  Jeżeli już korzystasz z przyjemności jaką daje kąpiel prawdopodobnie nie zdajesz sobie sprawy, że nie wykorzystujesz pełnego potencjału tego zabiegu. W tym artykule damy Ci kilka wskazówek, dzięki którym będziesz mógł osiągnąć pełne korzyści jakie niesie ze sobą ciepła kąpiel.

Oto podstawowe informacje które pozwolą Ci korzystać z zabiegu fizykoterapeutycznego we własnym domu:

wanna1

Temperatura wody musi być odpowiednio dobrana.

Gorąca kąpiel – temperatura wody 38-42 ºC – ten rodzaj kąpieli raczej Ciebie nie odpręży, woda jest zbyt gorąca
i działa stymulująco na układ nerwowy i krwionośny. Taka kąpiel nie jest wskazana dla osób które cierpią na bezsenność lub mają problemy z układem krążenia. Przeciwwskazana jest również dla kobiet w ciąży, tutaj temperatura wody nie powinna przekraczać temperatury 37 ˚C – ledwo powyżej temperatury ciała! Z takiej kąpieli można korzystać maksymalnie do 10 minut.

Ciepła kąpiel – temperatura wody 34-37 ºC – to najlepszy rodzaj kąpieli, który daje relaks i rozluźnienie. Można taką kąpiel zastosować np. po treningu fizycznym aby rozluźnić mięśnie. Ciepła kąpiel rozgrzewa tkanki, dzięki czemu działa przeciwbólowo i pomaga zasnąć.

Letnia kąpiel – temperatura wody 21-27 ºC – ma podobne działanie do kąpieli ciepłej – uspokaja.

Połącz ciepłą kąpiel z automasażem

Kąpiel to idealne miejsce, aby zrobić sobie delikatny masaż punktów bolesnych (tzw. punktów spustowych). Dobrym sposobem jest użycie w tym celu gumowej piłeczki (np. tenisowej), którą należy włożyć pomiędzy wannę lub a np. plecy w miejscu najbardziej bolesnym. Piłeczka ma naciskać na mięsień do momentu kiedy ból się zmniejszy.

wanna11

Rozciągaj się w czasie kąpieli lub po kąpieli.

Dużo łatwiej możemy rozciągnąć mięśnie kiedy rozgrzejemy tkanki ciepłą wodą. Napięte i mięśnie często prowadzą do występowania dolegliwości bólowych, dlatego powinniśmy je rozluźniać i rozciągać aby takim problemom zapobiec.

Rozciąganie w ciepłej kąpieli lub zaraz po niej gwarantuje nam lepsze rezultaty.

Pij wodę po ciepłej kąpieli.wanna2

Pod wodą też się pocisz, więc nic dziwnego w tym, że podczas ciepłej kąpieli tracisz dużo płynów.

Pocenie się jest ważną formą wydalania, która prowadzi do usuwania zbędnych produktów przemiany materii organizmu, ale musimy pamiętać o uzupełnianiu płynów przed i po kąpieli. Jest to bardzo ważne dla naszego organizmu a często o tym zapominamy.

Wypróbuj lecznicze działanie wody już dzisiaj, pogoda za oknem sama nas
do tego zachęca.

Jeśli masz jakieś ciekawe sposoby na kiepską pogodę i poprawę samopoczucie napisz o tym
w komentarzu poniżej, bądź na naszej Facebook’owej stronie fanów

Zamów wizytę